Pierwszy częściowy odbiór robót w Czerniu

W miejscowości Czernie (gm. Goworowo) 3 listopada odbył się pierwszy częściowy odbiór robót związanych z inwestycją pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2575W od dr. (Knurowiec-Ostrołęka)-Czernie-do dr. 60 wraz rozbudową mostu przez rzekę Czernię w miejscowości Czernie, gmina Goworowo oraz rozbudowa drogi powiatowej nr 2579 W Cierpięta-Ramiona-Bakuła wraz z rozbudową mostu przez rzekę Płodownicę w miejscowości Ziomek, gmina Baranowo”.
Szacunkowa wartość inwestycji to ponad 9 000 000 zł. Na jej realizację Powiat Ostrołęcki otrzymał dofinansowanie z Rezerwy Subwencji Ogólnej będącej w dyspozycji Ministra Infrastruktury w wysokości 4 848 072 zł. Wsparcia finansowego udzieliły również gminy: Gmina Goworowo w wysokości 1 000 000 zł oraz Gmina Baranowo w wysokości 752 000 zł.
Celem przedsięwzięcia jest dostosowanie parametrów użytkowych dwóch mostów do obowiązujących normatywów obciążeń, poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz rozwój komunikacji o charakterze lokalnym i ponadregionalnym również poprzez rozbudowę dojazdów do mostów do standardowych szerokości wymaganych dla dróg powiatowych.
Pierwszy – odbierany częściowo, rozbudowywany most zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej nr 2575W od dr. (Knurowiec-Ostrołęka)-Czernie - do dr. 60 w miejscowości Czernie. Istniejący obiekt był w złym stanie technicznym uniemożliwiającym zwiększenie parametrów geometrycznych drogi powiatowej i nie spełniającym wymagań nośności.
– Modernizacja mostów i dróg powiatowych znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży mieszkańców – mówi starosta ostrołęcki Piotr Liżewski. – Dzięki wsparciu finansowemu Ministerstwa Infrastruktury oraz gmin realizujemy inwestycję na wysokim poziomie technicznym, która zapewni trwałe i wygodne połączenia drogowe na wiele lat – dodaje.
W ramach rozbudowy nastąpiła rozbiórka istniejącej konstrukcji żelbetowo płytowej. Zostanie zbudowana nowa konstrukcja mostu w postaci prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN” z monolityczną płytą nadbetonu oraz monolitycznymi poprzecznicami podporowymi nad przyczółkami. Posadowienie przyczółków z uwagi na niekorzystne warunki gruntowe przewidziano na fundamencie palowym.
Podstawowe parametry nowej konstrukcji mostu:
- długość konstrukcji łącznie z przyczółkami – 15,54 m,
- całkowita szerokość – 11,2 m,
- rozpiętość teoretyczna przęsła – 8,50 m,
- szerokość jezdni – 7m,
- światło poziome – 7,15 m,
- nośność mostu – klasa A,
- klasa obciążenia – klasa I.