Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa
"Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz)"
Ponad 4,8-kilometrowy odcinek drogi powiatowej nr 2559W relacji Zamość-Gostery w części stanowiący obwodnicę Troszyna, zostanie rozbudowany dzięki funduszom europejskim z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021 – 2027.
Wykonawcą robót wyłonionym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest Konsorcjum firm:
Lider Konsorcjum: DOMOST Sp. z o.o. z siedzibą w Małkini Górnej,
Partner Konsorcjum: Raitil Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Wynagrodzenie wykonawcy to kwota: 27 295 982,45 zł (słownie: dwadzieścia siedem milionów dwieście dziewięćdziesiąt pięć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt dwa złote 45/100).
Wynagrodzenie będzie płatne Wykonawcy w latach 2025 – 2026 z czego:
- w 2025 roku do 50% wartości umowy,
- w 2026 roku do 50% wartości umowy.
Termin realizacji umowy to 22 miesiące od dnia podpisania umowy - 18 grudnia 2026 r.
Inwestycja będzie realizowana na terenie gminy Troszyn. Powstanie nowy 1,5-kilometrowy odcinek drogi, który będzie obwodnicą Troszyna. Dodatkowo Wykonawca rozbuduje także istniejący odcinek drogi o długości 3,3 km.
W ramach zadania Wykonawca oprócz drogi wybuduje, rondo, ścieżki pieszo-rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe. Ponadto zadanie obejmuje budowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, oświetlenia, w tym doświetlenia przejść dla pieszych, przebudowę kolizji elektroenergetycznych oraz kolizji teletechnicznych. Po rozbudowie infrastruktura drogowa będzie odporna na obciążenia komunikacyjne i zmienne warunki atmosferyczne.
Inwestycja wpłynie na mobilność i bezpieczeństwo użytkowników.
Projekt będzie realizowany na obszarze RMR w powiecie ostrołęckim na terenie gminy wiejskiej Troszyn. Przedmiotem projektu jest rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W o łącznej długości 4,878 km. Jego zakres obejmuje budowę nowego odcinka drogi (obwodnicy Troszyna) o długości 1,555 km, łączącej drogę gminną nr 251108W z DP 2559W, zakończoną budową ronda oraz rozbudowę istniejącego odcinka drogi od ronda do skrzyżowania z drogą gminną nr 251122W w Chrostowie o długości 3,323 km (typ projektu: budowa i przebudowa dróg powiatowych i gminnych).
Główne założenia projektu:
- ukierunkowanie na niezbędne połączenia do sieci TEN-T;
- wzmocnienie infrastruktury drogowej, aby wytrzymać nacisk o nośności 11,5 t na oś;
- wprowadzenie zielonej i niebieskiej infrastruktury w celu lepszej retencji i podczyszczania wód opadowych;
- zapewnienie bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu;
- rozwój publicznego transportu zbiorowego.
Celem głównym projektu jest poprawa dostępności transportowej powiatu ostrołęckiego poprzez rozbudowę drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz) przyczyniająca się do poprawy jakości infrastruktury drogowej i spójności lokalnej sieci transportowej z siecią TEN-T, pozwalającej na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrównoważonej mobilności oraz rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.
Cele szczegółowe:
- podniesienie parametrów funkcjonalno-technicznych drogi powiatowej nr 2559W
- zapewnienie retencji i podczyszczania wód opadowych poprzez wykorzystanie zielonej i niebieskiej infrastruktury oraz rozwiązań opartych na przyrodzie
- zwiększenie poziomu rozwiązań wpływających na poprawę bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu
- poprawa dostosowania drogi do wykonywania codziennych przewozów publicznego transportu zbiorowego
- wspieranie oszczędności energii poprzez zastosowanie elementów infrastruktury efektywnych energetycznie.
Wymierne wartości dla celów odzwierciedlają wskaźniki produktu projektu. Projekt wpisuje się w cel szczegółowy (EFRR/FS.CP3.II) FEM 2021-2027, który ma na celu rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, oraz przyczynia się do jego realizacji poprzez m.in.:
- poprawę dostępu do sieci TEN-T
- budowę ścieżek pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itd., co jest zgodne z ideą zrównoważonego transportu
- wsparcie dla mobilności lokalnej i regionalnej oraz integracji różnych jej form i umożliwienia użytkownikom łatwego przejścia między różnymi środkami transportu
- poprawę bezpieczeństwa i jakości infrastruktury.
Projekt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców bez względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy orientację seksualną.
Wartość projektu: 33 421 674,42 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 24 998 040,96 PLN
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
opublikowano dnia: 14 stycznia 2025 roku