Cyberbezpieczny Samorząd
Projekt realizowany na podstawie umowy o powierzenie grantu z dnia 12.07.2024 r. w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC); Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe; Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”.
Celem projektu jest zwiększenie cyberbezpieczeństwa infrastruktury i usług teleinformatycznych w Urzędzie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce.
Projekt zakłada podniesienie bezpieczeństwa i standardów w poszczególnych obszarach:
1. Obszar organizacyjny:
Wykonanie audytu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji oraz przygotowanie raportu wskazującego rekomendacje i zastrzeżenia
Wykonanie audytu zamykającego po SZBI przez wykwalifikowanych audytorów.
2. Obszar kompetencyjny:
Szkolenie budujące świadomość cyberzagrożeń i sposób ochrony dla pracowników Starostwa
Szkolenie z zakresu cyberbezpieczeństwa dla wybranych przedstawicieli Starostwa, istotnych z punktu widzenia polityki bezpieczeństwa informacji i systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI)
Szkolenie specjalistyczne dla kadry zarządzającej i informatyków w zakresie zastosowanych środków bezpieczeństwa
3. Obszar techniczny:
Wdrożenie zintegrowanego systemu bezpieczeństwa klasy EDR poprzez zakup urządzeń klasy IDS i IPS.
Zakup i wdrożenie odpowiednio zaprojektowanego systemu bezprzerwowego, składającego się zarówno z zasilaczy UPS, jak również agregatu prądotwórczego wyposażonego w układ ATS (SZR) układ Samoczynnego Załączania Rezerwy.
Zakup i instalacja kompleksowego systemu do wykonywania kopii zapasowych (wraz z serwerem wspierającym oraz oprogramowaniem).
Wartość projektu 977 700,00 zł brutto, w tym:
wkład Unii Europejskiej – 697 000,00 zł (82 %),
wkład Budżetu Państwa – 153 000,00 zł (18 %),
wkład własny JST – 127 700,00 zł.