Częściowy odbiór robót na największej inwestycji Powiatu - moście na Narwi wraz z dojazdami
Na powiatowych drogach trwa sezon inwestycyjny. W przypadku niektórych zadań, jak np. budowa mostu na Narwi w Teodorowie, prace trwały nieprzerwanie mimo sezonu zimowego. Na niektórych wróciły po przerwie. Są też takie zadania, które niedawno się rozpoczęły, po rozstrzygniętym postępowaniu przetargowym i podpisaniu umowy z wykonawcą.
Kontynuowane są prace przy budowie obiektu mostowego na Narwi wraz z dojazdami, rozpoczęte w sierpniu 2023 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Domost Sp. z o.o., Mostostal Kielce S.A., Raitail Sp. z o.o. Funkcję inżyniera kontraktu pełni firma Safage S.A.S. Stan zaawansowania prac wynosi ok. 37 proc. - przebiegają zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami robót. Dziś, tj. 28 marca miał miejsca odbiór częściowy robót.
Wykonywane są warstwy podbudowy z kruszywa łamanego zagęszczanego mechanicznie, wykonywane są przepusty oraz ich obrukowanie, trwają roboty ziemne. Ponadto w toku jest budowa ronda na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim oraz wzmocnienie podłoża nasypów drogowych kolumnami betonowymi typu FDC, które zaprojektowano w strefach występowania gruntów słabonośnych. Wstrzymane są jeszcze prace przy obiektach mostowych ze względu na wysoki stan wody i zalanie części terenów budowy.
Nad inwestycją sprawowany jest nadzór inwestorski w zakresie różnych branż budowlanych towarzyszących przy budowie mostu i dojazdów. Docelowo ma powstać obiekt mostowy zespolony stalowo – betonowy
o długości całkowitej 247,70 m i szerokości całkowitej 13,75 m. Na obiekcie mostowym zaprojektowano jezdnię drogi powiatowej klasy G o przekroju 2 x 3,50 m wraz ze ścieżką pieszo – rowerową. W zakres inwestycji wchodzi również budowa trasy głównej drogi powiatowej klasy G, długości 3642,39 m i przekroju 2 x 3,50 m, łączącej drogę wojewódzką w Teodorowie z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim.
Planowane wydatki do poniesienia w 2024 roku wynoszą 63 017 728 zł, w tym: środki własne w wysokości 13 100 728,00 zł, środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 49 000 000 zł oraz pomoc finansowa gminy Lelis w kwocie 617 000 zł i gminy Rzekuń
w wysokości 300 000 zł. Planowany termin zakończenia prac to koniec 2025 roku.
Planowane łączne koszty inwestycji wynoszą 132 779 876 zł.