Trwa budowa mostu i kolejnego odcinka obwodnicy
Największym i najważniejszym zadaniem inwestycyjnym Powiatu w tym roku jest budowa mostu na Narwi w Teodorowie wraz z dojazdami. Most, przypomnijmy, jest częścią realizowanej obwodnicy Ostrołęki. Do Zarządu Dróg Powiatowych wpłynęło pismo od dyrektora kontraktu, że ze względu na podniesienie się stanu wód płynących i stojących wokół budowy, część prac została wstrzymana. Nie oznacza to, że budowa mostu stoi.
- Teren budowy został zalany, w tej chwili niemożliwe jest wykonywanie niektórych robót. Wstrzymanie prac teraz, w okresie wiosennych roztopów, nie wpłynie na końcowy termin realizacji inwestycji – informuje Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.
Na przyczółkach mostu prowadzone są drobne prace, główne zostaną wznowione gdy sytuacja na Narwi na to pozwoli. Trwają też prace przy budowie trzymetrowej ścieżki pieszo - rowerowej. Rozpoczęcie prac przy budowie ronda (na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ul. Krańcową) planowane jest w maju. Widać też już miejsce zjazdu z pięciowlotowego ronda na drodze obecnie wojewódzkiej (wcześniej krajowej nr 61) relacji Ostrołęka - Łomża. Rondo jest początkiem kolejnego odcinka obwodnicy Ostrołęki, który będzie biegł od zjazdu ze wspomnianego ronda przez teren gminy Rzekuń i częściowo gm. Troszyn (ten etap realizuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego). Będzie to nowy przebieg drogi wojewódzkiej, który połączy to rondo z drogą krajową 61 pomiędzy Nożewem a Dobrołęką.
Jak informuje Zarząd Dróg Powiatowych, wykonawca prowadzi roboty w sposób dobrze zorganizowany. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: DOMOST Sp. z o.o., MOSTOSTAL Kielce S.A., RAITIL Sp. z o.o. Funkcję inżyniera kontraktu pełni firma SAFEGE S.A.S.
Realizowane w styczniu i do początku lutego prace to roboty związane ze zbijaniem ścianek zewnętrznych na podporze mostowej zlokalizowanej w nurcie rzeki oraz szalowanie przyczółków. Podpora nr 4 jest wylana w całości zaś podpora nr 5 zalana jest betonem do ciosów łożyskowych. Formowane są nasypy na dojazdach do obiektu mostowego. Nad inwestycją sprawowany jest nadzór inwestorski w zakresie różnych branż budowlanych towarzyszących przy budowie mostu i dojazdów. Planowane wydatki do poniesienia w 2024 roku wynoszą 62 272 248,00 zł, w tym: środki własne w wysokości 12 355 248,00 zł, środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 49 000 000,00 zł. Pomoc finansowa gminy Lelis to 617 000,00 zł i gminy Rzekuń - 300 000,00 zł. Planowany termin zakończenia prac nastąpi pod koniec 2025 roku. Planowane łączne koszty inwestycji wynoszą 132 034 396,00 zł.