INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH INTERESANTÓW STAROSTWA POWIATOWEGO W OSTROŁĘCE
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, tzw. „RODO”), informujemy, że:
- Administratorem Danych Osobowych w zależności od kompetencji organu/jednostki jest:
- dla zadań Starosty – Starosta Ostrołęcki,
- dla zadań powiatowych – Powiat Ostrołęcki,
- dla zadań z zakresu zatrudnienia oraz organizacji pracy w Starostwie – Starostwo Powiatowe w Ostrołęce reprezentowane przez Starostę Ostrołęckiego z siedzibą przy pl. Gen. J. Bema 5, 07-410 Ostrołęka.
Z Administratorami można skontaktować się:
- listownie, na ww. adres korespondencyjny,
- pod nr tel.: +48 (29) 764 36 45,
- za pośrednictwem adresu e-mail: .
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można skontaktować się we wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych. Dane kontaktowe IOD: Robert Iwanowski, adres e-mail: .
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach:
- realizacji ciążących na Administratorach obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO), wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, a także na podstawie przepisów sektorowych,
- realizacji zawartych umów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- realizacji zadań w interesie publicznym i w ramach sprawowania przez Administratorów władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
- utrzymywania z Państwem kontaktu telefonicznego/mailowego na podstawie uprzednio wyrażonej w tym celu zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Dane osobowe będą przetwarzane w okresach wymaganych przepisami prawa, wskazanymi w instrukcji kancelaryjnej. Szczegółowe informacje na temat okresów przechowywania można uzyskać u Administratorów.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- strony postępowania administracyjnego,
- organy publiczne, podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów publicznych, w celach i zakresie wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
- podmiot świadczące usługi (m. in. informatyczne, doradcze, prawne) na rzecz Administratorów na podstawie zawartych umów.
- Na zasadach określonych w RODO, interesantom przysługuje prawo do:
- żądania dostępu do treści swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii,
- żądania sprostowania danych, ich usunięcia i ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych narusza przepisy prawa.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa ich podania może jednak uniemożliwić rozpatrzenie sprawy, z którą interesant zwraca się do Administratorów.