PCPR - O nas
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrołęce jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego powstałą na podstawie Uchwały Nr V/19/99 Rady Powiatu w Ostrołęce z dnia 30 marca 1999 roku. Centrum działa na podstawie Statutu uchwalonego przez Radę Powiatu Ostrołęckiego Uchwałą Nr XVI/87/2012 z dnia 15 lutego 2012 r. oraz Regulaminu Organizacyjnego nadanego Uchwałą Nr 281/2012 Zarządu Powiatu w Ostrołęce z dnia 7 marca 2012 r.
Centrum realizuje zadania w oparciu o:
- ustawę o samorządzie powiatowym,
- ustawę o finansach publicznych,
- ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawę o pomocy społecznej,
- ustawę o rehabilitacji zawodowej, społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawę o ochronie zdrowia psychicznego,
- ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- ustawę o przeciwdziałaniu narkomanii.
Szczegółową organizację wewnętrzną, zasady funkcjonowania PCPR w Ostrołęce oraz zakres załatwianych spraw przez poszczególne stanowiska pracy określa Regulamin Organizacyjny PCPR w Ostrołęce uchwalony przez Zarząd Powiatu i Regulamin Pracy PCPR w Ostrołęce, który ustala organizację i porządek procesu pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
W 2012 roku uległa zmianie struktura organizacyjna PCPR w związku z utworzeniem w Centrum zespołu ds. pieczy zastępczej realizującego zadania organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
W skład Centrum wchodzą:
- Dyrektor
- Zespół ds. pieczy zastępczej:
- specjalista pracy z rodziną (1 etat)
- dwóch koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej (2 etaty)
- Wieloosobowe stanowisko ds. świadczeń pieczy zastępczej, pomocy społecznej, pracy socjalnej:
- referent ds. świadczeń pieczy zastępczej pomocy społecznej (1 etat)
- pracownik socjalny (1 etat)
- Poradnia Rodzinna:
- psycholog (1 etat)
- pedagog (wakat)
- prawnik (umowa zlecenie)
- terapeuta (umowa zlecenie)
- Stanowisko obsługi administracyjnej (1 etat)
- Wieloosobowe stanowisko ds. rehabilitacji społecznej (2 etaty)
- Zespół finansowo-księgowy (2 etaty)
- Kierowca (1 etat)