Wydział Geodezji
Budynek przy ul. Gen. Fieldorfa "Nila" 15
Dyrektor - Natalia Bogdanowska
tel.: 29 714 16 01
fax: 29 714 16 29
Sekretariat - 29 714 16 00
Na geoportalu mogą Państwo zamówić mapę ewidencyjną, mapę zasadniczą, wyrys i wypis oraz inne materiały zasobu, jest również możliwość złożenia wniosku o skoordynowanie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu.
1. Do zadań Wydziału Geodezji – „G” – należy realizacja zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej, spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, scalenia i wymiany gruntów, a w szczególności:
1) w zakresie geodezji i kartografii: prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym prowadzenie przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, w tym prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu i gleboznawczej klasyfikacji gruntów; tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru Powiatu baz danych rejestru cen nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych, obiektów topograficznych, o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000, tworzenie i udostępnianie dla obszaru Powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal: mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu; zakładanie osnów szczegółowych; przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości; ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
2) w zakresie ochrony gruntów rolnych: wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej, zapobieganie degradacji gruntów, rekultywacja i zagospodarowanie gruntów, kontrola wykonania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, uzgadnianie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3) w zakresie scalania i wymiany gruntów: prowadzenie postępowania scaleniowego, wymiennego.
2. Do poszczególnych zadań komórek Wydziału Geodezji należą:
1) Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB) – prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym: prowadzenie dla obszaru Powiatu ewidencji gruntów i budynków,
b) aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie zbiorów, dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej,
c) udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym, w formie:
- wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu,
- wyrysów z mapy ewidencyjnej,
- kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych do operatu ewidencyjnego,
- plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych,
d) udostępnianie dla obszaru Powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skali: mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:000, 1:2000, 1:5000,
e) przekazywanie informacji dla potrzeb planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych (dalej: KW), statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych,
f) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych egib,
g) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru Powiatu baz danych rejestru cen nieruchomości,
h) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
i) prowadzenie spraw dotyczących modernizacji i aktualizacji danych ewidencji gruntów i budynków,
j) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
k) prowadzenie postępowań dotyczących scalania i wymiany gruntów w oparciu o przepisy ustawy o scalaniu i wymianie gruntów,
l) przygotowywanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny, wynikający z egib,
m) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją,
n) wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów,
o) opracowywanie zestawień, informacji, analiz i sprawozdań w zakresie realizowanych zadań przy współpracy z PODGiK,
p) przygotowywanie i przekazywanie wraz z PODGiK kopii zabezpieczających baz danych do wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego.
2) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (PODGiK):
a) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:1000,
c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru Powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal: mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
d) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
e) zakładanie osnów szczegółowych,
f) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
g) realizacja czynności związanych z obsługą zgłoszeń geodezyjnych lub prac kartograficznych,
h) weryfikacja wyników zgłoszonych prac geodezyjnych pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii oraz spójności przekazywanych zbiorów danych z prowadzonymi bazami danych,
i) realizacja czynności związanych z przyjęciem wyników zgłoszonych prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wpisanie ich do ewidencji materiałów zasobu,
j) udostępnianie materiałów i zbiorów danych zasobu,
k) wystawianie i podpisywanie dokumentów obliczenia opłaty,
l) wydawanie licencji do udostępnianych materiałów zasobu,
m) udzielanie informacji o zasobie, sposobach jego wykorzystywania i udostępniania,
n) opracowywanie projektów modernizacji egib,
o) ocena stanu powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz sygnalizowanie potrzeb wykonywania prac mających na celu poprawę jakości tego zasobu,
p) wyłączanie materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz przekazywanie ich do właściwych archiwów państwowych,
q) prowadzenie prac dotyczących informatyzacji zasobu oraz jego przechowywania i zabezpieczenia,
r) przygotowywanie i przekazywanie wraz z Oddziałem EGiB kopii zabezpieczających baz danych do wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego,
s) prowadzenie sprawozdań, zestawień i innych spraw związanych z dotacjami i budżetem Powiatu, przy współpracy z Oddziałem EGiB, w zakresie zadań związanych z prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
t) opracowywanie zestawień, informacji, analiz i sprawozdań w zakresie realizacji zadań dotyczących prowadzenia zasobu.
3) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa.
3. Szczegółowa struktura Wydziału:
1) dyrektor Wydziału pełniący funkcję Geodety Powiatowego,
2) zastępca dyrektora Wydziału,
3) Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków:
a) wieloosobowe stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków,
b) wieloosobowe stanowisko – pomoc administracyjna,
4) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
a) kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
b) wieloosobowe stanowisko ds. weryfikacji wyników zgłoszonych prac geodezyjnych,
c) wieloosobowe stanowisko ds. prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
d) stanowisko ds. koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
e) stanowisko ds. informatyzacji powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
f) wieloosobowe stanowisko – pomoc administracyjna,
5) wieloosobowe stanowisko ds. gleboznawczej klasyfikacji gruntów i ochrony gruntów rolnych,
6) wieloosobowe stanowisko – pomoc administracyjna.
4. Wydziałem Geodezji kieruje dyrektor, pełniący jednocześnie funkcję Geodety Powiatowego (dalej: Dyrektor), przy pomocy którego Starosta wykonuje zadania organu administracji geodezyjnej i kartografii.
5. Wydział Geodezji podlega bezpośrednio Staroście. Dyrektor sprawuje ogólny nadzór nad pracą Wydziału Geodezji i sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą zastępcy dyrektora Wydziału Geodezji dalej: Zastępca Dyrektora), kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (dalej: Kierownik PODGiK), wieloosobowego stanowiska ds. gleboznawczej klasyfikacji gruntów i ochrony gruntów rolnych oraz wieloosobowego stanowiska ds. pomocy administracyjnej.
6. Podczas nieobecności Dyrektora bądź wakatu na jego stanowisku jego obowiązki w zakresie zadań geodety powiatowego sprawuje Kierownik PODGiK, w pozostałym zakresie – Zastępca Dyrektora.
7. Oddziałem Ewidencji Gruntów i Budynków kieruje Zastępca Dyrektora.
8. Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej kieruje Kierownik PODGiK.