Wydział Organizacji i Nadzoru
Sekretarz - Krzysztof Chełstowski
tel. 29 764 32 82 wew. 169
tel. 29 764 28 15 wew. 154, 149, 150, 170
Do zadań Wydziału Organizacji i Nadzoru – „ON” należy prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania Starostwa, obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, planowania pracy, spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, a w szczególności:
1) w zakresie nadzoru i kadr:
a) opracowywanie projektu statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa,
b) przekazywanie aktów prawa miejscowego do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
c) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starosty, przekazywanie ich wydziałom do załatwienia według właściwości,
d) realizowanie zadań związanych z koordynacją planowania pracy Starostwa,
e) prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
f) gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń,
g) sprawowanie nadzoru nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz archiwizacja akt spraw ostatecznie załatwionych,
h) prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy,
i) prowadzenie ewidencji i statystyki w sprawach osobowych,
j) prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych pracowników,
k) prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
l) sprawy szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
m) prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
n) informatyzacja Starostwa,
o) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie pokoju oraz w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
p) prowadzenie spraw dotyczących aktywizacji zawodowej repatriantów,
q) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów poniesionych przez pracodawców w przypadku zatrudnienia repatriantów,
r) przyznawanie pomocy repatriantom na zagospodarowanie i remont lokali mieszkalnych,
s) wnioskowanie do wojewody o przyznanie repatriantom pomocy na zagospodarowanie i bieżące utrzymanie, zwrot kosztów podróży oraz naukę osób niepełnoletnich,
t) administrowanie bazami zbiorów danych osobowych,
u) prowadzenie ewidencji wydanych zarządzeń Starosty, zawartych porozumień i umów,
v) prowadzenie ksiąg inwentarzowych mienia Starostwa,
w) przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
x) obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty – w szczególności zaś:
᠆ prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem przez Starostę funkcji reprezentacyjnych,
᠆ organizowanie przyjęć interesantów oraz osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty i Wicestarosty,
᠆ prowadzenie dziennika korespondencji wpływającej, jej rozdział i przekazywanie według dekretacji,
y) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
z) prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych,
za) opracowywanie regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa,
zb) sporządzanie zarządzeń w sprawie określenia lokali w których usytuowane będą punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i określenia harmonogramu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
zc) przyjmowanie od adwokatów lub radców prawnych i przechowywanie kart nieodpłatnej pomocy
prawnej oraz oświadczeń składanych przez osoby uprawnione,
zd) przekazywanie do Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Wojewody Mazowieckiego zbiorczej informacji o wykonywaniu zadań polegających na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie;
2) w zakresie obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu:
a) prowadzenie ewidencji uchwał Rady Powiatu, wniosków komisji oraz uchwał Zarządu Powiatu,
b) prowadzenie ewidencji interpelacji i wniosków radnych,
c) przyjmowanie i przekazywanie członkom Zarządu Powiatu materiałów będących przedmiotem posiedzeń Zarządu,
d) zawiadamianie członków Zarządu Powiatu oraz innych osób o terminach posiedzeń Zarządu Powiatu,
e) protokołowanie posiedzeń Zarządu, prowadzenie zbioru protokołów i dokumentacji stanowiącej przedmiot posiedzeń,
f) protokołowanie sesji Rady Powiatu, prowadzenie zbioru protokołów i dokumentacji stanowiącej przedmiot sesji,
g) protokołowanie posiedzeń komisji Rady Powiatu, prowadzenie zbioru protokołów i dokumentacji stanowiącej przedmiot posiedzeń,
h) sporządzanie list wypłat diet radnym,
i) udostępnianie do publicznego wglądu uchwał, protokołów i dokumentacji Zarządu Powiatu, Rady Powiatu i komisji Rady,
j) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu mandatu radnego,
k) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Powiatu,
l) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Powiatu,
m) prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady Powiatu;
3) w zakresie administracyjno – gospodarczym:
a) gospodarka zasobami lokalowymi Starostwa,
b) utrzymanie porządku i czystości posesji, pomieszczeń biurowych, sanitarnych i innych,
c) prowadzenie spraw związanych z dostawą, konserwacją i naprawami mediów, sprzętu poligraficznego, maszyn piszących, sprzętu przeciwpożarowego,
d) zaopatrzenie w materiały biurowe, eksploatacyjne oraz sprzęt,
e) zapewnianie łączności telekomunikacyjnej,
f) obsługa transportowa oraz rozliczenia eksploatacji pojazdów samochodowych,
g) prowadzenie archiwum zakładowego,
h) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej i bhp,
i) ewidencja i ekspedycja przesyłek pocztowych,
j) gospodarowanie środkami rzeczowymi, zakup inwentarza biurowego i jego znakowanie,
k) gospodarowanie odzieżą ochronną i roboczą,
l) zamawianie i zabezpieczanie pieczęci urzędowych,
m) przygotowywanie sal konferencyjnych do obrad i posiedzeń organów Powiatu,
n) flagowanie budynków administracyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
o) zabezpieczanie mienia Starostwa,
p) zabezpieczanie informacji wizualnej dla interesantów,
q) obsługa funduszu świadczeń socjalnych,
r) zapewnianie niezbędnych materiałów informacyjnych (tablice, plakaty) dla punktów nieodpłatnej pomocy prawnej.
2. Szczegółowa struktura Wydziału:
1) Sekretarz Powiatu – dyrektor,
2) stanowisko ds. obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu,
3) stanowisko ds. pracowniczych, gospodarki etatami, funduszem wynagrodzeń,
4) stanowisko ds. skarg i wniosków, pomocy repatriantom, ewidencji aktów prawnych Starosty, przygotowania kwalifikacji wojskowej oraz prowadzenia kancelarii tajnej,
5) stanowisko ds. obsługi sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
6) wieloosobowe stanowisko - informatyk,
7) wieloosobowe stanowisko ds. kancelaryjnych – ewidencja, wysyłanie i odbiór korespondencji służbowej,
8) stanowisko ds. socjalnych, gospodarki materiałowej, zaopatrzenia, spraw ochrony przeciwpożarowej oraz funkcjonowania urzędu,
9) wieloosobowe stanowisko ds. archiwum zakładowego i archiwizacji, prowadzenia ksiąg inwentarzowych mienia Starostwa oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
10) wieloosobowe stanowisko – pomoc administracyjna,
11) kierowcy,
12) sprzątaczki.