Wydział Promocji i Rozwoju
Dyrektor - Katarzyna Grodzka
tel. 29 764 27 49 wew. 130, 131, 132, 133
Do zadań Wydziału Promocji i Rozwoju – „PR” należą sprawy z zakresu promocji powiatu, rozwoju i informacji gospodarczej, współpracy z zagranicą i funduszy strukturalnych, kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, kultury fizycznej i turystyki, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a w szczególności:
1) w zakresie promocji:
a) planowanie i realizacja przedsięwzięć promocyjnych Powiatu,
b) tworzenie pozytywnego wizerunku Powiatu i jego organów na zewnątrz,
c) organizowanie i prowadzenie promocji Powiatu poprzez:
– inicjowanie i koordynację działalności wydawniczej i multimedialnej,
– opracowywanie, wydawanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie, współpracę w tym zakresie z innymi podmiotami,
– organizowanie imprez promocyjnych i współpraca w tym zakresie z innymi podmiotami,
– opracowywanie kalendarza imprez organizowanych i współorganizowanych przez Powiat,
– organizowanie udziału przedstawicieli władz Powiatu w seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych itp.,
– współpracę z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi,
– współorganizowanie imprez o zasięgu ponadgminnym organizowanych przez instytucje kultury, stowarzyszenia i inne podmioty prowadzące działalność kulturalną oraz Koła Gospodyń Wiejskich,
– opracowywanie kalendarza imprez współorganizowanych przez Powiat,
d) organizowanie i koordynacja uroczystości o charakterze państwowym i rocznic lokalnych na terenie Powiatu,
e) koordynacja zadań Starostwa i innych jednostek organizacyjnych Powiatu wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) w zakresie rozwoju i informacji gospodarczej:
a) prowadzenie serwisu internetowego www.powiatostrolecki.pl,
b) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
c) prowadzenie bazy danych statystycznych o Powiecie,
d) prowadzenie kalendarza imprez współorganizowanych przez Powiat,
e) opracowywanie dokumentów określających politykę rozwoju Powiatu
i współpraca w tym zakresie z gminami, jednostkami samorządowymi, organizacjami oraz przedsiębiorcami działającymi na terenie Powiatu,
f) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
g) upublicznianie informacji dotyczących projektów realizowanych ze środków zewnętrznych,
h) opracowywanie zbiorczych informacji o Powiecie,
i) gromadzenie i zamieszczanie w serwisie internetowym informacji na temat infrastruktury w agroturystyce.
3) w zakresie współpracy z zagranicą i funduszy strukturalnych:
a) koordynowanie działań związanych z organizacją kontaktów zagranicznych
i współpracą zagraniczną,
b) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi,
c) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych oraz wizyt delegacji z zagranicy,
d) monitorowanie i koordynowanie działań w zakresie efektywnego udziału Powiatu w programach pomocowych,
e) przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych,
f) zarządzanie projektami realizowanymi przez Wydział przy współfinansowaniu ze środków zewnętrznych,
g) współpraca z innymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Powiatu
w zakresie pozyskania środków zewnętrznych,
h) monitorowanie procedur aplikowania o środki zewnętrzne oraz przebiegu wykorzystywania tych środków przez Powiat,
i) prowadzenie rejestru wniosków składanych w ramach projektów zewnętrznych,
j) monitoring projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych, realizowanych przez wydziały Starostwa i jednostki organizacyjne Powiatu.
4) w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:
a) przygotowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań
z jego realizacji,
b) udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze Powiatu Ostrołęckiego oraz nadzór nad ich wykorzystaniem,
c) ustanawianie społecznego opiekuna zabytków,
d) umieszczanie w porozumieniu z konserwatorem zabytków znaków informacyjnych na zabytkach podlegających ochronie,
e) prowadzenie działalności kulturalnej Powiatu i współpraca w tym zakresie
z innymi podmiotami:
– współorganizowanie imprez artystycznych, przeglądów i konkursów,
– wspieranie oraz promowanie twórczości ludowej, działań i inicjatyw kulturalnych, folklorystycznych,
– utrwalanie dorobku w dziedzinie kultury i folkloru,
– działania na rzecz rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego,
– opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych współorganizowanych przez Powiat,
f) powierzanie Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Wiktora Gomulickiego w Ostrołęce zadań biblioteki powiatowej i współdziałanie w realizacji jej zadań,
g) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród pieniężnych za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania
i ochrony kultury,
h) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury
i ochrony dziedzictwa narodowego oraz nadzór nad ich realizacją.
5) w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
a) współpraca ze stowarzyszeniami i innymi podmiotami prowadzącymi działalność
w zakresie turystyki i agroturystyki,
b) współorganizowanie imprez z zakresu turystyki o zasięgu ponadgminnym,
c) opracowywanie kalendarza imprez turystycznych współorganizowanych przez Powiat,
d) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wyróżnień, nagród pieniężnych oraz rzeczowych za szczególne osiągniecia sportowe,
e) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej oraz nadzór nad ich realizacją.
6) w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
a) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce i jednostki organizacyjne Powiatu Ostrołęckiego,
b) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe i jednostki organizacyjne Powiatu,
c) monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Ostrołęckiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2. Szczegółowa struktura Wydziału:
1) Dyrektor Wydziału
2) stanowisko ds. informacji gospodarczej i rozwoju;
3) wieloosobowe stanowisko ds. współpracy z zagranicą i funduszy strukturalnych;
4) wieloosobowe stanowisko ds. promocji, kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, kultury fizycznej i turystyki;
5) koordynator ds. dostępności;
6) pomoc administracyjna.