Wydział Promocji i Rozwoju
Dyrektor - Katarzyna Grodzka
tel. 29 764 27 49 wew. 130, 131, 132, 133
Do Wydziału Promocji i Rozwoju – „PR” należy w szczególności:
1) w zakresie promocji:
a) planowanie i realizacja przedsięwzięć promocyjnych Powiatu,
b) tworzenie pozytywnego wizerunku Powiatu i jego organów na zewnątrz,
c) organizowanie i prowadzenie promocji Powiatu poprzez:
᠆ inicjowanie i koordynację działalności wydawniczej i multimedialnej,
᠆ opracowywanie, wydawanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie, współpracę w tym zakresie z innymi podmiotami,
᠆ organizowanie imprez promocyjnych i współpraca w tym zakresie z innymi podmiotami,
᠆ opracowywanie kalendarza imprez organizowanych i współorganizowanych przez Powiat,
᠆ organizowanie udziału przedstawicieli władz Powiatu w seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych itp.,
᠆ współpracę z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi,
d) organizowanie i koordynacja uroczystości o charakterze państwowym i rocznic lokalnych na terenie Powiatu,
e) koordynacja zadań Starostwa i innych jednostek organizacyjnych Powiatu wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) w zakresie rozwoju i informacji gospodarczej:
a) prowadzenie serwisu internetowego www.powiatostrolecki.pl,
b) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
c) prowadzenie bazy danych statystycznych o Powiecie,
d) prowadzenie kalendarza imprez współorganizowanych przez Powiat,
e) opracowywanie dokumentów określających politykę rozwoju Powiatu i współpraca w tym zakresie z gminami, jednostkami samorządowymi, organizacjami oraz przedsiębiorcami działającymi na terenie Powiatu,
f) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
g) upublicznianie informacji dotyczących projektów realizowanych ze środków zewnętrznych,
h) opracowywanie zbiorczych informacji o Powiecie,
i) gromadzenie i zamieszczanie w serwisie internetowym informacji na temat infrastruktury
w agroturystyce;
3) w zakresie współpracy z zagranicą i funduszy strukturalnych:
a) koordynowanie działań związanych z organizacją kontaktów zagranicznych i współpracą zagraniczną,
b) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi,
c) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych oraz wizyt delegacji z zagranicy,
d) monitorowanie i koordynowanie działań w zakresie efektywnego udziału Powiatu w programach pomocowych,
e) przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych,
f) zarządzanie projektami realizowanymi przez Wydział przy współfinansowaniu ze środków zewnętrznych,
g) współpraca z innymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie pozyskania środków zewnętrznych,
h) monitorowanie procedur aplikowania o środki zewnętrzne oraz przebiegu wykorzystywania tych środków przez Powiat,
i) prowadzenie rejestru wniosków składanych w ramach projektów zewnętrznych,
j) monitoring projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych, realizowanych przez wydziały Starostwa i jednostki organizacyjne Powiatu;
4) w zakresie kultury, ochrony zabytków i opieki nad zabytkami:
a) przygotowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań z jego realizacji,
b) udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze Powiatu Ostrołęckiego oraz nadzór nad ich wykorzystaniem,
c) ustanawianie społecznego opiekuna zabytków,
d) umieszczanie w porozumieniu z konserwatorem zabytków znaków informacyjnych na zabytkach podlegających ochronie,
e) prowadzenie działalności kulturalnej Powiatu i współpraca w tym zakresie z innymi podmiotami:
᠆ współorganizowanie imprez artystycznych, przeglądów i konkursów,
᠆ wspieranie oraz promowanie twórczości ludowej, działań i inicjatyw kulturalnych, folklorystycznych
᠆ utrwalanie dorobku w dziedzinie kultury i folkloru,
᠆ działania na rzecz rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego,
᠆ opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych współorganizowanych przez Powiat,
f) powierzanie Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Wiktora Gomulickiego w Ostrołęce zadań biblioteki powiatowej i współdziałanie w realizacji jej zadań,
g) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród pieniężnych za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
h) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz nadzór nad ich realizacją;
5) w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
a) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, stowarzyszeniami i innymi podmiotami w zakresie kultury fizycznej i turystyki,
b) współorganizacja imprez sportowych i turystycznych o zasięgu ponadgminnym,
c) inicjowanie działań na rzecz rozwoju kultury fizycznej i turystyki,
d) opracowywanie kalendarza imprez sportowych i turystycznych współorganizowanych przez Powiat,
e) nadzór nad realizacją zadań Powiatu w zakresie kultury fizycznej i turystyki,
f) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działalność z zakresu turystyki w celu promocji atrakcji turystycznych Powiatu,
g) współpraca ze stowarzyszeniami i innymi podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie turystyki i agroturystyki,
h) wspieranie rozwoju agroturystyki,
i) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wyróżnień, nagród pieniężnych oraz rzeczowych za szczególne osiągnięcia sportowe,
j) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej oraz nadzór nad ich realizacją;
6) w zakresie promocji i ochrony zdrowia:
a) wspieranie działań z zakresu promocji i ochrony zdrowia przy współpracy z instytucjami wykonującymi zadania z zakresu zdrowia publicznego,
b) współorganizacja przedsięwzięć z zakresu promocji i profilaktyki zdrowia,
c) przygotowywanie rocznej informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego,
d) opracowywanie planu godzin otwarcia aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu.
2. Szczegółowa struktura Wydziału:
1) dyrektor,
2) stanowisko ds. informacji gospodarczej i rozwoju,
3) wieloosobowe stanowisko ds. współpracy z zagranicą i funduszy strukturalnych,
4) wieloosobowe stanowisko ds. promocji, kultury, ochrony zabytków, kultury fizycznej i turystyki,
5) stanowisko ds. promocji i ochrony zdrowia,
6) pomoc administracyjna.