Wydział Kultury, Promocji i Rozwoju
Dyrektor - Katarzyna Grodzka
tel. 29 764 27 49 wew. 130, 131, 132, 133
1. Do zadań Wydziału Kultury, Promocji i Rozwoju – „KPR” – należy w szczególności:
1) w zakresie promocji i zdrowia:
a) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, stowarzyszeniami i innymi podmiotami, w zakresie promocji zdrowia,
b) współorganizacja imprez o zasięgu ponadgminnym,
c) planowanie i realizacja przedsięwzięć promocyjnych Powiatu,
d) organizowanie i prowadzenie promocji Powiatu poprzez:
- inicjowanie i koordynację działalności wydawniczej i multimedialnej,
- opracowywanie, wydawanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie i współpracę w tym zakresie z innymi podmiotami,
- udział przedstawicieli władz Powiatu w seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych itp.,
- współpracę z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi,
e) współudział w organizacji uroczystości o charakterze państwowym i rocznic lokalnych na terenie Powiatu;
2) w zakresie informacji gospodarczej i rozwoju:
a) administracja stroną internetową www.powiatostrolecki.pl,
b) administracja i redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Ostrołęckiego,
c) obsługa systemu sprawozdawczego Głównego Urzędu Statystycznego,
d) opracowywanie kalendarza imprez organizowanych i współorganizowanych przez Powiat,
e) opracowywanie dokumentów określających politykę rozwoju Powiatu i współpraca w tym zakresie z gminami, jednostkami samorządowymi, organizacjami oraz przedsiębiorcami działającymi na terenie Powiatu,
f) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
g) upublicznianie informacji dotyczących projektów realizowanych ze środków z funduszy Unii Europejskiej i innych funduszy – krajowych i zagranicznych – na zadania realizowane przez Powiat,
h) opracowywanie zbiorczych informacji o Powiecie;
3) w zakresie współpracy z zagranicą i funduszy zewnętrznych:
a) koordynowanie działań związanych z organizacją kontaktów zagranicznych i współpracą zagraniczną,
b) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi,
c) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych oraz wizyt delegacji z zagranicy,
d) monitorowanie, koordynowanie i przygotowywanie działań w zakresie projektów realizowanych przez Powiat ze środków z funduszy Unii Europejskiej i innych funduszy – krajowych i zagranicznych,
e) współpraca z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie przygotowywania wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych,
f) zarządzanie projektami realizowanymi przez Wydział współfinansowanymi ze środków zewnętrznych,
g) monitorowanie procedur aplikowania o środki zewnętrzne oraz przebiegu wykorzystywania tych środków przez Powiat i jednostki organizacyjne Powiatu,
h) prowadzenie rejestru wniosków składanych w ramach projektów zewnętrznych;
4) w zakresie kultury, ochrony zabytków i opieki nad zabytkami:
a) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, stowarzyszeniami i innymi podmiotami,
b) współorganizacja imprez o zasięgu ponadgminnym,
c) koordynacja zadań Starostwa i innych jednostek organizacyjnych Powiatu wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
d) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz nadzór nad ich realizacją,
e) koordynowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
f) przygotowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań z jego realizacji,
g) udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze Powiatu Ostrołęckiego oraz nadzór nad ich wykorzystaniem,
h) ustanawianie społecznego opiekuna zabytków,
i) umieszczanie w porozumieniu z konserwatorem zabytków znaków informacyjnych na zabytkach podlegających ochronie,
j) prowadzenie działalności kulturalnej Powiatu i współpraca w tym zakresie z innymi podmiotami:
- współorganizowanie imprez artystycznych, przeglądów i konkursów,
- wspieranie oraz promowanie twórczości ludowej, działań i inicjatyw kulturalnych, folklorystycznych,
- utrwalanie dorobku w dziedzinie kultury i folkloru,
- działania na rzecz rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego,
k) realizacja ustawowego obowiązku organizowania i prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej,
l) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród pieniężnych za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury;
5) w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
a) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, stowarzyszeniami i innymi podmiotami,
b) współorganizacja imprez o zasięgu ponadgminnym,
c) koordynacja zadań Starostwa i innych jednostek organizacyjnych Powiatu wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
d) zlecanie organizacjom pozarządowym zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej oraz nadzór nad ich realizacją,
e) inicjowanie działań na rzecz rozwoju kultury fizycznej i turystyki,
f) nadzór nad realizacją zadań Powiatu,
g) wspieranie rozwoju agroturystyki,
h) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wyróżnień, nagród pieniężnych oraz rzeczowych za szczególne osiągnięcia sportowe;
6) w zakresie zadań koordynatora ds. dostępności:
a) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce,
b) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce,
c) monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w Ostrołęce w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
7) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa.
2. Szczegółowa struktura Wydziału:
1) dyrektor Wydziału,
2) stanowisko ds. informacji gospodarczej i rozwoju,
3) stanowisko ds. współpracy z zagranicą i funduszy zewnętrznych,
4) wieloosobowe stanowisko ds. promocji, kultury, ochrony zabytków, kultury fizycznej i turystyki,
5) stanowisko ds. promocji zdrowia,
6) koordynator ds. dostępności,
7) pomoc administracyjna.